Wednesday 2 January 2013

Banjir


Hujan sepagian. Aikkk, sepagian ?? Hal ini kerana baru separuh hari, takkan la baru pukul lapan  lebih dah jadi seharian.. ini tak boleh jadi. muehehehehe. Cuaca sedih sekali hari ini dek kerana kehujanan yang melanda dan membasahi bumi. sekejap lebat sekejap perlahan. Hujan sinonim dengan tidur kan ? Ah, jiwa aku sedang meronta-ronta nak tidur juga. Tapi apakan daya aku insan yang lemah (cewahhhh!) sekarang waktu kerja mana boleh sewenang-wenang nya aku tidur.

Amende la aku ni bercakap pasal tidur. Nampak tak sikap malas aku kat situ ?? nampak tak nampak takkk ?! HAHA. Kerja asyik nak tidur je tak malas kenapa. Waktu-waktu macam gini pun boleh lagi bercakap soal tidur, memang pemalas tahap 5 lah aku ni. -_-"

Memandangkan hujan lebat sedang melanda di negeri-negeri yang terlibat dan  menyebabkan sesetengah tempat dilanda banjir. Alhamdulillah, syukur sebab kawasan tempat tinggal aku terlepas daripada ditenggelami air. Apa-apa pun, berhati-hati lah musim tengkujuh macam ni. Jaga kesihatan masing-masing. Asyik terkena hujan mudah je nak demam. Musim ni laku sangat lah ubat demam kat klinik-klinik berdekatan anda tu kann.



Waa..dasyat bukan ?



Jadi, di kesempatan ini aku nak share sedikit sebanyak tip untuk korang gunakan jika menghadapi banjir.

Tips belas ehsan google :

Keratan akhbar Harian Metro

Jadi, bolehlah ikut tip-tip tersebut. Ditimpa bencana banjir juga merupakan ujian daripada Allah S.W.T.. Semoga kita semua tabah mengharunginya. =)

p/s : seronok, seronok juga tapi ingat banyak pacat dalam air banjir tahu ? eeeeeuuuuwww !! HAHAHA.

Kbhai.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda yang membina atau tak membina nye pun adoi kat sini yer.. peaceee ! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...